Monday, January 7, 2013

hari ini

assalamualaikum...
hari ini
exam...
hm hm hm
pagi tadi bangun macam biasa (walaupun set alarm pukul 3.30am)
prpar sarapan, siapkan budak2
hantar sulong pergi sekolah
hantar little sarah kat rumah mak dia
balik
pergi sekolah ayah dia pulak
balik
patah balik
beli ikan dan sayur
masak
baca buku
makan
12 noon keluar
sampai rumah tadi lebih kurang pukul 6.15 petang. LAPAR! makan, sarah nak dukooong je...
ha ha ha makin hari makin mengada budak tu.

sekarang dah pukul 9.51 pm. yang dua orang tu dah tidur. penat  belum hilang. buku belum baca lagi. ngantuk dah hilang. esok nak bangun awal2 nak keluar awal sebab esok paper start pukul 9 am. hurrrmmm nak sarapan apa? buku belim baca, apa-apa pun belum siapkan.



bunyi macam merungut kan...
TAK!
saya sangat bersyukur dengan apa yang saya ada sekarang. 
saya kena bangun awal-awal sebab SAYA ADA ANAK-ANAK, saya kena study sebab SAYA MASIH DIBERI KESEMPATAN, saya sempat merancang itu dan ini sebab SAYA MASIH ADA MASA, saya masih kuat walaupun lemah sebab SAYA ADA SUAMI yang beri kekuatan. namun semua tu NIKMAT DARIPADA ALLAH. alhamdulillah.


ayoh kawan-kawan, mari kita baca buku! supaya tak ternganga esok.









No comments:

Post a Comment