Monday, September 26, 2011

day 24

Assalamualaikum...
Diam tak diam dah 24 hari dah dok bertapa dalam rumah ni. Boring? Kadang2 boring jugak, bila baby tido lama, bila abg ngah pun tido. Nak kacau sape ek?, nak bual ngan sape? Ayah dia kata, tido la. Hmmm... time tu tak rasa nak tido pulak!

Menghitung hari, bila nak sampai hari yg ke 40 ni. Pasni bebasla sikit. Skrg masih lagi dalam mood 'pantang'. Ha ha ha pandai ke aku berpantang sendiri2 ni. Kih ki ki... jaga makan sudaaah. Setakat 24 hari ni, masih lagi dok menjamah ikan bakar dan sayur rebus. Belum muak lagi. (sbb kena masak sendiri!) Kalau ada mak mesti cepat je muak. (sbb nak suruh mak tukar menu)... dah kena masak sendiri ni, telan je la... Nasib badan.

Tapi jgn dok fikir 'nasib badan' je, nanti tak gembira lak hari2 berpantang. Fikirlah perkara lain yg menggembirakan. Supaya hidup kita jadi positif (konon!) Contohnya:

1. Alhamdulillah baby saya tak banyak ragam.
2. Saya larat utk memasak. (yg simple2).
3. Anak2 ada depan mata saya.
4. Rumah saya ada internet... ha ha ha
5. Telefon talian tetap ke talian tetap percuma... hi hi hi
6. Selera makan saya bagus!

...nak share satu cerita pantang ni. Hari2 lapar tau. Maklumla menunya:

B/fast: kopi o @ susu dan cream cracker
Lunch: nasi putih, ikan bakar dan sayur sawi rebus.
Tea : Kopi o @ teh o dan cream cracker lagi
Dinner : nasi putih, ikan bakar dan sayur sawi rebus lagi
Supper : susu dan cream cracker lagi

Selama 20 hari tau makan yg tu. Hu hu hu... Bukannya muak tapi LAPAAAAAR! Kejap2 lapar, kejap2 lapar. Makanan apa yg boleh makan selain tu? Yg boleh utk buat cemil cemilan. SMS kak ngah, kuih y boleh makan kata dia:

kaswi
kuih bakar pandan
apam beras

Semua kuih tu adalah yg aku pandai buat dan selalu buat dulu2. He he he... nanti entry seterusnya kita citer pasal menu dlm pantang plak.

No comments:

Post a Comment