Friday, October 28, 2011

yg ke2


muhammad nu'man adam
dia anak nombor 2 kami
dia comel
dia semakin besar
dia semakin macam2

beli basikal utk dia (basikal ke2, yg pertama dah hancai, tapi tak pandai2 jgk)
setiap hari dia tanya:
dia: basikal sapa tu Ma?
aku: basikal abg ngah..
dia: sapa beli?
aku: ayah..
dia: beli kat mana Ma?
aku: bahau..
dia: bahau apa Ma?
aku: Bahau je, takde Bahau apa2.
dia: alaaaaaaaaa, kenapa Maaa?

~ ada la dlm 10 kali sehari dia tanya~

dia makan biskut, makan krimnye aje, pastu dia buang.
aku marah.
dia insaf laaa
rupanya
ada taktik baru:
jatuhkan biskut atas lantai
"alaaa dah jatuh la, dah kotor ni, dah tak leh makan kan Ma"
hadooooi!!!!!!!!



kalau aku nasihat bebaik
atau larng dia buat apa2
cepat2 dia cakap
"jangan marah abang ngah"
belum marah lagi...

bila dia nak apa2(makanan)
dia cakap
Ma, nak nasi la Ma..
abg ngah lapar ni
aku kata takyah ckp lapar, ckp nak nasi je
dia kata -ok
mlmnya, Ma nak nasi la... abg ngah lapar lagi laaa
padahal belum mkn, ayat tu utk tambah nasi k!

tadi
aku tgh kat dpr,
dia jerit "dah tak nak star (honey star) ni Mama"
aku pun ok je la
skali tgk dalam sinki bekas honey star, dgn honey star, penuh dgn air!
hmmmmmmmmmmmmmm
Marah marah tau buat camni
dia nangis
denda dia
duduk kat sini je jgn gerak2
takut
aku kat dapur
dia jeling
kenapa?
"Mama tu garang!"
dlm hati aku ' ha ha ha'
kalau dah salah sila minta maaf ye!
siap peluk weyyy!

aku suruh dia tido
mesti tido skali ngan aku weyyy
walau katil dah tak muat!
tadi
aku buka tilam kat bawah
"ok tido sini"
dia buat2 pejam mata
aku pun dok mengadap pc ni
skali bangun tgk dia tdo kat tengah2 pintu
hadoooooooooiiii
tak leh berenggang! nak datang dekat takut la tu.

No comments:

Post a Comment