Thursday, December 9, 2010

fresh flower in home

Assalamualaikum...
Rajin pulak ye post entry, satu malam 2 entry. Ye la sementara lapang ni. Esok kalau dah mula kerja banyak, tak sempat... tu belum kira dengan malas lagi tuh. Berbalik kita pada tajuk asal. Hi hi hi... cam best je tajuk. Pernah tak korang buat? Sebenarnya aku tak pernah pun. Tak pernah la sengaja beli bunga utk letak dlm rumah. Tapi kalau en. somi bagi bunga, pastu letak dlm vase ada la. Pastu bila bunga tu dah kering, takde la nak beli lagi...

Tapikan kalau tgk dlm majalah, cam susah je kan nak buat. Konon nak kena jaga kebersihannya btl2. Nanti comot la, nanti klakar lak, (tkt tk kena dgn gaya rumah y selekeh)...

Baru2 ni beberapa pasu okidku berbunga dengan maju dan agak berdaya saing. Macam tak berapa menghargai je kala biar je mereka tu dok kat luar rumah... so aku pun ajak la sepokok tu masuk dalam rumah... jeng jeng jeng...
Masa tu en somi, g MAHA ngan Ayeh. Yang kaler purple tu, sekali apa jadi tau?


Eermmmm cantik tak korang? Pada aku, pada mata aku la...:
1. Cantik
2. Berseri
3. Ruang tu ada nyawa
4. Ruang tu ada aura.
5. Best
6. Aku perasan sendiri.
Betul ni memang aku tak tipu, bukan copy ayat dr mana2 ni. Pastu tanya en. somi yg baru balik dr MAHA, dia kata nampak emmmm ( mesti nak kata nampak kampung jek) pastu dia sambung eeemmmmm lagi, senang cakap memang CANTIKlah. HUH HUH HUH kembang hibung aku. Walaupun yg cantik tu pokok aku, bukan aku.

Ropenya, en. somi g MAHA ada bawak balik okid jugak. 5 pots semua. Satu pot yg ada bnga. Ape lagi, aku jemput masuk gak la. Memang seswai...
Pot dia aku oter la skt. Biar ada unsur estetika skt.
Comel kan?

Kat hall plak ltk pokok ni. Ok kan? Tapi make sure, pasunya bersih, tak semestinya baru dan mahal...(errr apa salahnya!)

Dan pot terakhir ni dia...
Orchid again? Hi hi hi... Sebab ngko cantik!

So... Tajuk yg seswai bukan fresh flowers in home, but flower pots in home. Apa pun cuba korang bayangkan, balik keje, penat2 ni, masuk je rumah, ada satu benda hidup, bernyawa, tersenyum je kat korang... tak ke rasa nak balas balik senyum mereka2 itu. Dan sedng korang keluar dr bilik mandi, terdengar sayup2, praaang! Alamak, pokok okid aku! Bawak mengucap dulu ye...

No comments:

Post a Comment