Friday, December 17, 2010

petang2 buat apa

petang2 saya suka berkebun. hi hi hi. macam ye ye je. bukan cangkul tanah ke, atau yg ganas2 tu, paling tak siram pokok bunga, siram pokok keliling rumah (pokok y ditanam je), kalau hari hujan, belek2 bunga orkid @ daun, letak baja ke, alih2 pasu skt ke... nanti suami saya senyum je tengok saya. (abg sila jawab kenapa) .

tapi aktiviti yang tak kurang bestnya pada saya ialah memasak. bukan nak tunjuk rajin, tp memang saya suka. paling suka kalau saya masak tu jadi betul, sebijik dlm gmbr yg saya tgk tu. pastu, semua pelanggan saya makan @ terus hari tu jugak habis! betul2 ho liau! ye la tp ramai org tak suka masak. panas. nak kena kemas. selekeh. hi hi hi
mmm... pendapat masing2 la kan. ada org suka surfing, celik mata, ngadap laptop, pastu kang ngadap pc... tak lapar pun. nanti lapar minum air masak. ada tau manusia cenggitu. ye la dah dia minat. itu la dia hadap.

hasil dari kerajinan saya tu... jeng jeng jeng... edible garden saya dah siap. bukan farm ville tau. ni betul2 punya, bukan cobaan! semua suami yg tolong. tapi saya nak garden tu nama saya. so, sayala yang punya itu garden. setakat ni ada pokok kacang panjang (dah berbuah), pokok terung panjang (dah berbuah), pokok kacang botor (dah menjalar)... er tu je. tapi polybag dah banyak saya isi dgn medium, nanti nak tanam timun, *sawi, *kangkung, *kailan, *bayam, *salad pulak. (yang bertanda * semua belum beli lg benih tu).
errr lupa serai pun ada.

itu la dia kerja2 saya di petang hari. selain melayan putera katak 4.30 petang, di tv3. sekian.

No comments:

Post a Comment