Monday, December 20, 2010

pemikiran

apa tajuk cenggitu tu?
mmm layan dulu.

tadi pegi foya2 ngan kawan. ala2 bujang gitu. tapi masih berpijak di bumi nyata : saya isteri kpd suami tercinta dan mama kpd 2 kids yg tak kurang nakalnya.

seronok jugak skali skala kuar ngan kawan2. ala2 bebas skt.( tapi masih berpijak d bumi nyata tau bang!) tapi sebenarnya aku terpkr jugak, perlukah seorang married woman left the outside world and just focus to her routine... hubby, kids and house chores? Bukan dunia aku sekarang membebankan, tapi gini la cth mudah:

contoh 1: setiap hari makan nasi, kadang kala nak makan maggi.

contoh 2: hari2 bual ngan isteri, kadang2 nak gak bual2 dgn geng mesyuarat tingkap.

contoh 3: spt yg aku lalui pagi tadi... hi hi hi

tak bermakna nasi dah tak sedap, bukan bermakna dah tak best bual ngan isteri ( ye keeee)...
so, abang nak g ngeteh boleh...(tp kadang2 rasa macam nak ikut jek).

walaupun tadi aku outing ala2 bujang, aku dah bereskan house chores :
dah paksa anak mandi,
dah sidai kain,
dah buat kek kalau2 deme2 tu lapar
dah cium dia sebelum kluar...

walaupun aku kuar ala2 bjang tadi x bermakna aku tak suka kuar2 ngan my 3 heroes. tau la kan kids camana:
kdg2 buat onar
bila sampai je kat tmpat y dituju, tido lak dia
masuk je kedai y aku suka, terus lapar plak
membebel kalau aku tak ikut kemahuan dia
kalau masa kecik2, siap ghak ghak lak lagi
all my kids jenis muntah masa kecik2, so bygkan la bau dia...

tapi semua tu melengkapi hidup aku. masa sedang lalui tu, rasa payah jugak, tapi bila dah lepas mengharungi semua tu, ok jeeee.
apa maknanya tu, they made me stronger! keh keh keh

aku harap aku tak akan jadi a woman which left outside wolrd because i'm married n i'm a mom.
aku harap bleh jadi an alert mama, a youngforever wife (berangan).

hopefully one day aku tak jadi camni:
tak sempat cuci muka, pakai scrub sbb busy as mama
tak tau jenis2 kain terbaru dipasaran sbb tau beli susu n pampers je
tak layan drama kat tv sbb kena tidurkan anak
tak tau ada pasaraya besar sebelah rumah sbb busy entah hapa2

tamak la pulak kan?
at one time nak:
suami
anak2
kawan2
jln2
masak2

tapi sebenarnya iru la menlengkapi hidup kita...
but the most preciuos than others is the three musketeers...
eh silap the three heroes!
i love you three.

No comments:

Post a Comment